top of page

הקשבה במוזיקה

 Be Team הרכב 

 מפמ"ר מוזיקה - בצלאל קופרווסר

בסוף חודש אוקטובר התקיים בתיאטרון גבעתיים ערב מרגש ויוצא דופן.
במהלך הערב הופיע על הבמה הרכב שנקרא :  Be Team של ילדים ונוער עם ובלי צרכים מיוחדים.
ההרכב כלל כלי הקשה, כלי נשיפה והרכב ווקאלי.
אלון מלניק ניצח על ההרכב, נועה למבקסקי לימדה פיתוח קול וצפריר ליכטנשטיין שהוא מורה לכלי הקשה יזם את הפרויקט והוביל אותו יחד עם אדווה קלר מנהלת המחלקה לצרכים מיוחדים.

 

במופע המרגש נכחו בין היתר מפמ״ר מוזיקה - בצלאל קופרווסר, הממונה על הפיקוח המוזיקלי במחוז ת״א- רינת גלעד עפרון ומדריכות מצוות הפיקוח הארצי על המוזיקה. כמו גם קהל רב שגדש את אולם התיאטרון.

השיתוף זכה לתמיכה של ראש העיר ולליווי הצמוד, המאפשר והמעודד של עומרי רווה מנהל הקונסרבטוריון. תשואות הקהל בסוף הערב בו במשך דקות ארוכות כולם ללא יוצא מהכלל עמדו על רגליהם והריעו תוך כדי ניגוב דמעות ההתרגשות, הוכיחו לכולם שהם הצליחו לעשות משהו מיוחד.
 

יננ.tif

יום עיון למורי/ות המוזיקה במחוז הצפון

בתאריך 22.11.21 התקיים יום עיון מחוזי למורים למוזיקה ממחוז צפון בהובלת הממונה על החינוך המוזיקלי - זוהר ולנסי זינגר ובנושא "צלילי מקום"- שירי העמק והגלבוע בלמידה רב תחומית עם דגש על סיפורים של יצירת וודאות במציאות של חוסר וודאות, מחלום/ הזדמנות להגשמה.

יום העיון התקיים פנים אל פנים בנוכחות מפמ"ר מוזיקה בצלאל קופרווסר, מפקחים ומדריכים ובהשתתפות המורים שהגיעו מכל רחבי המחוז ולקחו חלק פעיל בנגינה ובשירה.

מטרת יום העיון היום הייתה לצאת ולהיפגש וגם לתת למוזיקה את המקום הטבעי שלה מחוץ לזום ולחוות למידה אחרת במודל שניתן ליישמו בכל מקום , בשיתוף עם תחומי דעת נוספים ועם משאבים מקומיים.

קונצרט החורף של תזמורת הנוער הלאומית הישראלית 

בחופשת החנוכה האחרונה התקיים כנס החורף השנתי של תזמורת הנוער הלאומית הישראלית לכלי נשיפה במסגרתו, התקבצו יחדיו 120 נערות ונערים, תלמידים מצטיינים מ-32 ישובים מכל רחבי הארץ. במהלך הכנס התקיימו חזרות של התזמורת הלאומית הבוגרת בניצוחו של ערן ראמי והתזמורת הלאומית הצעירה בניצוחו של אלכס פיאלקו.

לצד החזרות התזמורתיות התקיימו, פעילויות העשרה ופעילויות חברתיות נוספות אשר העצימו את החוויה המוזיקלית המיוחדת של התלמידות והתלמידים.

הרפרטואר איתו התמודדו הנגנים הצעירים כלל מגוון יצירות מאתגרות אשר נכתבו במקור לתזמורות כלי נשיפה – רפרטואר עממי ובינלאומי לצד עיבודים ייחודיים לתזמורות כלי נשיפה.

בסיום הכנס נערך קונצרט חגיגי בהיכל התרבות העירוני נתניה במסגרתו הופיעו שתי התזמורת בפני קהל מאזינים אשר מילא את ההיכל עד אפס מקום.

 

חדש באוויר - מרחב פדגוגי במוזיקה ליסודי ולחטיבה העליונה

 

לאחר עבודה מאומצת ורבה העלה לאוויר צוות הפיקוח על המוזיקה את המרחב הפדגוגי המיועד למורים ומורות בחטיבה העליונה ובבתי הספר היסודיים, כאשר בהמשך ייפתח המרחב גם לחטיבות הביניים.

המרחב הפדגוגי מהווה פלטפורמה דיגיטלית נוחה ושימושית המנגישה לקהל המורים והמורות חומרי הוראה ולמידה איכותיים, יחידות הוראה, מערכי שיעור, סרטונים, שיעורים מצולמים, מידע בנושא תכניות לימודים, עלונים מקוונים, פדגוגיה של המוזיקה ועוד.

bottom of page