top of page


מפמ"ר קולנוע ומדיה - ד"ר איבנה רטנר

הקשבה בקולנוע ומדיה-  דיאלוג בראי המצלמה  

מאפייני הדיאלוג: דיאלוג הוא אינטראקציה, שיחה הדדית בין שתי ישויות או יותר. נדרשת בו הקשבה פתיחות ושותפות. את הדיאלוג בקולנוע ומדיה ניתן למצוא בין השאר בין המצלמה לדמויות המצולמות ובינן לבין עצמן.

דיאלוג בראי המצלמה

דיאלוג בראי המצלמה.jpeg

מצגת מתוך סדנת צילום סטילס למובילי קהילות אמנויות.
כתיבה והנחייה: נעמה כהן אשכנזי

פסטיבל סולידריות 

כמו בכל שנה גם השנה התקיים פסטיבל סולידריות ב-15 לדצמבר בסינמטק תל אביב אשר נעשה בשיתוף הפיקוח על הקולנוע והמדיה באגף אמנויות במשרד החינוך. במסגרת הפסטיבל התקיימה תחרות "היצירה הצעירה" אשר מביאה אל המסך מקבץ של סרטי גמר שהופקו על ידי תלמידי כיתות י"ב ממגמות קולנוע ותקשורת בבתי ספר תיכוניים ברחבי הארץ. 

הסרטים, אשר הופקו בתנאים מורכבים מאוד של סגרי ומגבלות מגפת הקורונה ומבצע שומר חומות,  מייצגים עשיה עשירה ומגוונת בז'אנרים קולנועיים מגוונים ומשקפים נושאים המעסיקים את בני הנוער בתחומים של זכויות הפרט והאזרח. 

בתחרות השתתפו שמונה סרטים ממגמות הקולנוע והתקשורת בארץ אשר נבחרו על ידי צוותי מורים מתוך עשרות סרטים שהוגשו לתחרות. שמונה יצירות עמוקות, משמעותיות ובוגרות המציגות את השסעים, המורכבויות והקשיים הקיימים בחברה הישראלית ובמדינתנו. הסרט "אמה" שביימה דולב מאור מתיכון אחד העם פתח תקווה נבחר על ידי האיחוד האירופי כסרט הזוכה ויוקרן במדינות האיחוד.

 

כתבו:

ליאת קפלן, מדריכה בפיקוח ומנהלת קהילה.

איתי קו תור, מדריך ארצי להפקה.

פסטיבל סולידריות.jpeg

מגמת קולנוע ותקשורת מבית הספר "איש שלום" בכפר יונה, יצאה ליום עיון גדוש וממלא:

הגענו למובילנד נתניה, קיבלנו פופקורן ושתיה אין סופית... וישר נכנסנו לנו להקרנת טרום בכורה מיוחדת לסרטו של אבי נשר "תמונת ניצחון".

לאחר מכן חגגנו יום הולדת לאבי נשר בשיחה איתו, התלמידים שאלו שאלות והתעניינו ואנחנו למדנו מה זה אומר לעשות סרטים בארץ על ישראל ועל ישראלים של אז ועד היום.

 נפגשנו עם גיא סידיס, יוצר ותסריטאי ראשי של הסדרה עלומים, שדיבר על ישראל של היום, על ניסיונו האישי עם נערים בבית ספר "הזדמנות אחרונה" כמורה לקולנוע, ועל הסדרה המעולה שיצר בעקבות החוויות שלו (וגילינו שיש עונה שניה בקנה.... :)

כתבה: נגה לי פיש, רכזת המגמה. 

שווה להקשיב עוד רגע...

bottom of page