top of page

בינתחומיות בלימודי האמנויות במגזר הדרוזי והצ'רקסי

"טבע שביר"

תערוכה בנושא איכות הסביבה

 חט"ב אלרואיא ירכא

מנהל החטיבה: אנור ג'ביש

המורה לאמנות: אמירה זיאן

תלמידים משתתפים: מכיתות ז', ח'

רציונל

בכל יום אנו שומעים על מושגים כמו "איכות הסביבה" ו"זיהום הסביבה" וקוראים על פגיעות בטבע וזיהומים קשים המתרחשים באוויר, באדמה, בים ובנחלים הפוגעים בצמחים ובעלי חיים. 

מצב זה צריך להדאיג את האזרחים, כי זכותו של כל אזרח ליהנות מסביבה נקייה ובריאה, שאין בה זיהום העלול לפגוע בבריאותו ובאיכות חייו.

הקיימות מכוונת ליצירת סביבה טובה יותר עבור הדור הנוכחי ועבור הדורות הבאים מבחינה סביבתית, כלכלית, בריאותית וחברתית ומאפשרת את צמצום הפגיעה בטבע ובסביבה הנגרמת על ידי בני האדם. אורח חיים 'מקיים' בהווה הוא תנאי הכרחי לחיים של רווחה בטווח הארוך.

תהליך העבודה

לאחר בחירת נושא איכות הסביבה והקיימות. נכנסנו לתחרות צילום בנושא "לעוף על כדור הארץ" עם תלמידים מבית ספר גשר זיו. היה צריך לבחור שתי תמונות, אחת פוגעת באיכות הסביבה, והשנייה משפרת אותה. אחר כך התלמידים שלנו המשיכו לבד בנושא לתערוכה שלהם, חקרו את הנושא באינטרנט ויצאו לשטח בכפר ירכא לחפש מקומות שנפגעו על ידי האדם.

לאחר מכן חזרנו לסדנת האמנות בבית הספר וכל תלמיד בחר מדיום וטכניקה שהוא אוהב לעבוד בה. יש תלמידים שעבדו לבד ויש תלמידים עבדו בזוג או בשלשה. הצילומים התמקדו בצילום סטילס בשטח או בוידאו ארט. כשלבסוף נוצרה תערוכה המבוססת על אחד הנושאים הסביבתיים ובטכניקות שונות לפי בחירתם: צילום, ציור, וידאו ארט, טכניקה מעורבת, ציור דיגיטלי, רישום.

תערוכת "מראות"
חט"ב בוקעאת'א

מנהל החטיבה: פרחאן אבו שבלי

המורה לאמנות ויוזמת התערוכה: ערין עוידאת

תערוכת "מראות" של תלמידי חט"ב בוקעאת'א נערכה בעיצומה של שנת הלימודים ומפגישה את היצירה כהכרח פנימי וכדחף להתנסות בחומר ובהוויה. אהבת התלמידים לתחום והתמסרותם היצירתית פורצת מהיצירות.

התערוכה כוללת 450 תוצרי אומנות, פרי עבודתם של תלמידי חט"ב בוקעאתא.

העבודות מבוססות על מחקר APR, "אמנות מבוססת מחקר" תלמידים חקרו אומנים וציורים מתקופות שונות ולמדו טכניקות שונות.

התערוכה מבוססת ימ"ע, ידע ממה שאספו וחקרו, מיומנויות של חקר ואוריינות, ערכים של שותפויות. 

רבים מאתנו מאמינים בכוחה של יצירת אמנות ככלי הבעתי מיוחד וחזק אשר קיבל משקל משמעותי בעידן שלנו. באמצעות פעילות השלכתית דרך מראות, מביע התלמיד את עצמו ואת רגשותיו ואת התחברותו העצמית ליצירה.

בינתחומיות באמנויות בסימן
"יום האישה הבינלאומי"

חט"ב מג'דל שמס

לכבוד יום האישה הבינלאומי בחרה המורה לאמנות רמאח אבו עואד- ולי לשלב יחד את תחומי האמנות: מוזיקה, ציור ותאטרון.

בתחום התאטרון בחרה המורה להציג דרך שלוש תלמידות, שלוש דמויות של נשים אשר פעלו והשפיעו על מעמד זכויות האישה: 

1. פרידה קאלו (התלמידה שהד אלחטיב): הייתה ציירת מקסיקנית, בעיקר בזכות הדיוקנים העצמיים שלה.​

2. אופרה וינפרי (התלמידה מאיא שמס):אופרה הייתה ילדה סובלת מהעוני והיום היא האישה העשירה בעולם, היא שחקנית ואשת עסקים ומנחת טלוויזיה אמריקאית. הגברת וינפרי תרמה הרבה מהכספים שלה למעשים הטובים לאנשים עניים.

3. זהא חדיד ( התלמידה מירא אבו זיד): הייתה אדריכלית בריטית ממוצא עיראקי, בתחילת דרכה הייתה חדיד מזוהה עם סגנון הדה- קונסטרוקטיביזם באדריכלות, בהמשך דרכה דבקה בזרם האדריכלות הדיגיטלית.

 

בתחום אמנות הציור בחרה המורה שלוש כותרות להציג אותם בשיטות ציור שונות:

1. "הטבע היא אמא של כולנו"- ציור עיפרון על נייר A4: עבודתה של התלמידה נזיהא אבו עקל מכיתה ח'.

בציור מציגה לנו את האם כמו הטבע אך שאנחנו לא נוכל לנשום בלי אמא, היא ציירה אישה והשיער שלה עץ שילוב בן האדם והסביבה, והילדים שלה ממולה משחקים על הנדנדה התלויה ביד שלה.

2. "האישה החומה וכובע הפרחים"- ציור שמן על בד: עבודה של התלמידה למאר עבד אלולי מכיתה ח'.

בציור שלה מציגה לנו על היופי של האישה החומה ואך היא מאוהבת ביופייה של האישה החומה, כובע הפרחים מביעה לנו באמצעותו על הערכים של האישה ועל היופי שלה.

3. "פורחת כמו פרחים"- ציור שמן על בד: עבודתה של התלמידה תיא פחר אלדין מכיתה ח'.

בציור שלה היא מציגה לנו פנים של אישה עוצמת את עיניה וחולמת. אחת הזכויות של האישה היא לחלום ולגשום, בסוף השיער שלה היא ציירה פרחים שצומחים דרך נגיעותיה.

בתחום המוזיקה בחרה המורה למוזיקה הילאנא חאטר שתי תלמידות סידרא רדא ורים בריק מכיתה ח' שניגנו איתה בכינור בזמן התערוכה.

bottom of page